İşletmenin Mart Ayı işlemleri aşağıdaki gibidir. İşletme Defterine Gelir ve Gider fişlerini kaydediniz..

  1. 1 Mart: işletmenin elinde 80.000 TL tutarında mal mevcuttur.
  2. 3 Mart: B1234 numaralı faturayla % 8 KDV dahil 6.480 TL tutarında büro mobilyası alınmıştır. Faydalı ömrü 5 yıl olup normal amortismana tabidir.
  3. 5 Mart: H0321 numaralı faturayla % 1 KDV dahil 2.020 TL, % 8 KDV dahil 2.160 TL, % 18 KDV dahil 2.360 TL tutarında ticari mal çek karşılığında satın alınmıştır.
  4. 5 Mart: alınan malların işletmeye getirilmesi için N4050 numaralı faturayla % 18 KDV dahil 118 TL nakliye gideri nakit olarak ödenmiştir.
  5. 6 Mart: bir gün önce alınan mallardan % 8 KDV dahil 108 TL’lik mal, bozuk olduğu gerekçesiyle İ0202 numaralı faturayla satıcıya iade edilmiştir.
  6. 6 Mart: iade edilen malların nakliye gideri olarak N8070 numaralı faturayla % 18 KDV dahil 59 TL ödenmiştir.
  7. 8 Mart: H0323 numaralı faturayla % 1 KDV dahil 4.040 TL, % 8 KDV dahil 4.320 TL, % 18 KDV dahil 4.720 TL tutarında ticari mal nakit olarak alınmıştır.
  8. 9 Mart: bir gün önce alınan mallardan % 18 KDV dahil 118 TL’lik mal, sözleşme şartlarına uymadığı gerekçesiyle İ0203 numaralı faturayla satıcıya iade edilmiştir.
  9. 13 Mart: A0001 numaralı faturayla % 1 KDV dahil 1.010 TL, % 8 KDV dahil 1.080 TL ve % 18 KDV dahil 1.180 TL tutarında ticari mal nakit olarak satılmıştır.
  10. 13 Mart: N5040 numaralı faturayla satılan malların nakliye gideri olarak % 18 KDV dahil 236 TL nakit olarak ödenmiştir.
  11. 14 Mart: bir gün önce satılan % 18 KDV dahil 59 TL’lik mal alıcısı tarafından sözleşme koşullarına uymadığı gerekçesiyle İ7070 numaralı faturayla işletmemize iade edilmiştir.
  12. 15 Mart: B0111 numaralı bordroyla çalışanlara toplam 3.000 TL ücret ödenmiştir. Brüt ücretin yanı sıra SGK İşveren primi ve İşsizlik sigortası işveren primi olarak toplam 1.200 TL tutarında SGK’ya borçlanılmıştır.
  13. 17 Mart: B1235 numaralı faturayla % 18 KDV dahil 2.832 TL tutarında bilgisayar alınmıştır. Faydalı ömrü 2 yıl olup normal amortismana tabidir.
  14. 19 Mart: misafirlerin ağırlanması için iş yemeği düzenlenmiş ve S0016 numaralı yazarkasa fişiyle % 8 KDV dahil 324 TL yemek bedeli ödenmiştir.
  15. 20 Mart: P0017 numaralı yazarkasa fişiyle % 1 KDV dahil 101 TL’lik temizlik malzemesi alınmıştır.
  16. 21 Mart: K0021 numaralı makbuzla işletmeye ait bir gayrimenkulün kira bedeli olarak 1.200 TL tahsil edilmiştir.
  17. 24 Mart: G2802 numaralı faturayla % 18 KDV dahil 354 TL tutarında telefon faturası ödenmiştir.
  18. 26 Mart: A002 numaralı faturayla % 1 KDV dahil 5.050 TL, % 8 KDV dahil 5.400 TL ve % 18 KDV dahil 5.900 TL tutarında ticari mal kredili olarak satılmıştır.
  19. 26 Mart: N0506 numaralı faturayla satılan malların nakliye gideri olarak % 18 KDV dahil 354 TL nakliye firmasına borçlanılmıştır.
  20. 27 Mart: bir gün önce satılan % 8 KDV dahil 54 TL’lik mal alıcısı tarafından istenilen renkte olmadığı gerekçesiyle İ8080 numaralı faturayla işletmemize iade edilmiştir.
  21. 31 Mart: bankadan gelen D0321 numaralı dekontla işletmenin kredi borcuna 300 TL faiz tahakkuk ettirildiği anlaşılmıştır.
  22. 31 Mart: işletmenin elinde bulunan duran varlıklar için amortisman gideri tahakkuk ettirilmiştir.
  23. 31 Mart: işletmenin elinde 40.000 TL tutarında ticari mal olduğu belirlenmiştir.

 

Çözüm

Sürpriz!…

Şu anda cevap anahtarına ulaşamıyorsunuz.

Çünkü sorular üzerinde iyice düşünmeli ve sadece gerekli olanları işletme defterine kaydetmelisiniz.

0 cevaplar

Yorum Yazın

Tartışmaya katılmak ister misiniz?
Katkıda bulunmaktan çekinmeyin!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir