İşletmenin Mart Ayı işlemleri aşağıdaki gibidir. İşletme Defterine Gelir ve Gider fişlerini kaydediniz..
- 1 Mart: işletmenin elinde 80.000 TL tutarında mal mevcuttur.
- 3 Mart: B1234 numaralı faturayla % 8 KDV dahil 6.480 TL tutarında büro mobilyası alınmıştır. Faydalı ömrü 5 yıl olup normal amortismana tabidir.
- 5 Mart: H0321 numaralı faturayla % 1 KDV dahil 2.020 TL, % 8 KDV dahil 2.160 TL, % 18 KDV dahil 2.360 TL tutarında ticari mal çek karşılığında satın alınmıştır.
- 5 Mart: alınan malların işletmeye getirilmesi için N4050 numaralı faturayla % 18 KDV dahil 118 TL nakliye gideri nakit olarak ödenmiştir.
- 6 Mart: bir gün önce alınan mallardan % 8 KDV dahil 108 TL’lik mal, bozuk olduğu gerekçesiyle İ0202 numaralı faturayla satıcıya iade edilmiştir.
- 6 Mart: iade edilen malların nakliye gideri olarak N8070 numaralı faturayla % 18 KDV dahil 59 TL ödenmiştir.
- 8 Mart: H0323 numaralı faturayla % 1 KDV dahil 4.040 TL, % 8 KDV dahil 4.320 TL, % 18 KDV dahil 4.720 TL tutarında ticari mal nakit olarak alınmıştır.
- 9 Mart: bir gün önce alınan mallardan % 18 KDV dahil 118 TL’lik mal, sözleşme şartlarına uymadığı gerekçesiyle İ0203 numaralı faturayla satıcıya iade edilmiştir.
- 13 Mart: A0001 numaralı faturayla % 1 KDV dahil 1.010 TL, % 8 KDV dahil 1.080 TL ve % 18 KDV dahil 1.180 TL tutarında ticari mal nakit olarak satılmıştır.
- 13 Mart: N5040 numaralı faturayla satılan malların nakliye gideri olarak % 18 KDV dahil 236 TL nakit olarak ödenmiştir.
- 14 Mart: bir gün önce satılan % 18 KDV dahil 59 TL’lik mal alıcısı tarafından sözleşme koşullarına uymadığı gerekçesiyle İ7070 numaralı faturayla işletmemize iade edilmiştir.
- 15 Mart: B0111 numaralı bordroyla çalışanlara toplam 3.000 TL ücret ödenmiştir. Brüt ücretin yanı sıra SGK İşveren primi ve İşsizlik sigortası işveren primi olarak toplam 1.200 TL tutarında SGK’ya borçlanılmıştır.
- 17 Mart: B1235 numaralı faturayla % 18 KDV dahil 2.832 TL tutarında bilgisayar alınmıştır. Faydalı ömrü 2 yıl olup normal amortismana tabidir.
- 19 Mart: misafirlerin ağırlanması için iş yemeği düzenlenmiş ve S0016 numaralı yazarkasa fişiyle % 8 KDV dahil 324 TL yemek bedeli ödenmiştir.
- 20 Mart: P0017 numaralı yazarkasa fişiyle % 1 KDV dahil 101 TL’lik temizlik malzemesi alınmıştır.
- 21 Mart: K0021 numaralı makbuzla işletmeye ait bir gayrimenkulün kira bedeli olarak 1.200 TL tahsil edilmiştir.
- 24 Mart: G2802 numaralı faturayla % 18 KDV dahil 354 TL tutarında telefon faturası ödenmiştir.
- 26 Mart: A002 numaralı faturayla % 1 KDV dahil 5.050 TL, % 8 KDV dahil 5.400 TL ve % 18 KDV dahil 5.900 TL tutarında ticari mal kredili olarak satılmıştır.
- 26 Mart: N0506 numaralı faturayla satılan malların nakliye gideri olarak % 18 KDV dahil 354 TL nakliye firmasına borçlanılmıştır.
- 27 Mart: bir gün önce satılan % 8 KDV dahil 54 TL’lik mal alıcısı tarafından istenilen renkte olmadığı gerekçesiyle İ8080 numaralı faturayla işletmemize iade edilmiştir.
- 31 Mart: bankadan gelen D0321 numaralı dekontla işletmenin kredi borcuna 300 TL faiz tahakkuk ettirildiği anlaşılmıştır.
- 31 Mart: işletmenin elinde bulunan duran varlıklar için amortisman gideri tahakkuk ettirilmiştir.
- 31 Mart: işletmenin elinde 40.000 TL tutarında ticari mal olduğu belirlenmiştir.
[wpspoiler name=\”Çözüm\” ]
Sürpriz!…
Şu anda cevap anahtarına ulaşamıyorsunuz.
Çünkü sorular üzerinde iyice düşünmeli ve sadece gerekli olanları işletme defterine kaydetmelisiniz.
[/wpspoiler]